Realitní zprostředkovatel
Pokud vnímáte roli realitního zprostředkovatele jako reklamního agenta, či právního zástupce, můžete snadno zastávat názor, že je tato jeho úloha lehce nahraditelná vlastně kýmkoliv, či dokonce moderními technologiemi. Existuje však jiný pohled na roli zprostředkovatele - a to jako na zástupce ekonomických zájmů svého klienta, který je dokáže ochránit lépe, než samotný klient.
Majitelé bytů či domů totiž často požadují za svůj byt cenu vyšší, než je jeho tržní hodnota, zájemci o koupi za něj zase nabízejí ceny nižší. Nejsou schopni se dohodnout i přesto, že by byla kompromisní dohoda pro oba účastníky výhodná.
Cena
Někdy slyšíme příběhy, že majitelům kdysi nabízeli za jejich byt nějakou cenu, kterou oni ovšem odmítli a teď už musí svůj byt prodávat za cenu mnohem nižší, protože tak dobré nabídky už nejsou.
Rozhodnutí
Díky behaviorální ekonomii víme, že podobné chování v otázkách osobního majetku nebo vlastních financí je pro člověka naprosto přirozené. I přes to, že jsme racionálně uvažující lidé, kteří dokáží dobře zhodnotit svou situaci, stejně nemáme přístup, který je pro prodej potřeba.
Pokud při obchodech s našim vlastním majetkem využijeme služeb někoho nestranného, prostého naších majetnických emocí, získáme maximum možného. Tedy pokud je to profesionál, který svůj obor dobře zná a dokáže ochránit zájmy svého klienta.
Zprostředkovatel
Je dokázáno, že v obchodech mezi obyčejnými lidmi je role zprostředkovatele nepostradatelná. Žádná moderní technologie, žádná mobilní aplikace nebo webová stránka, nedokážou tuto roli zprostředkovatele – mediátora – nahradit.
Prodej
Pokud se tedy chystáte prodávat svou nemovitost, doporučuji vám vyhledat odborníka, který dokáže ochránit vaše zájmy podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Podívejte se na reference, na to, jakou má daný makléř pověst v oblasti, ve které se pohybuje. Pokud budete potřebovat s čímkoliv poradit, neváhejte se na mě obrátit.